twitter


El V Congrés de Periodisme en la Xarxa: Participació, Xarxes Socials i Cibermitjans, naix amb l’objectiu de debatre e intercanviar opinions entre experts del mon del ciberperiodisme i els cibermitjans. Es tracta de crear un espai de trobada comú on els professionals dels mitjans de comunicació i els experts del mon acadèmic pugen intercanviar les seues idees al voltant d’aquest fenomen.

Amb aquesta finalitat, el Departament de Periodisme II (Estructura i Tecnologies de la Informació) de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense, organitza la seua V edició del Congrés Internacional de Periodisme en la xarxa. El encontre tindrà lloc els dies quinze y setze de Novembre de 2011 amb el tema: Participació, xarxes socials i Cibermitjans com ja hem comentat anteriorment.


Els temes que es desenvoluparan en trenta dies escassos constituiran un assumpte central de gran interès i preocupació para los professionals de la informació, investigadores, estudiantes de periodisme i, especialment, per als propis mitjans de comunicació que mediten sobre la importància de la informació a través de les xarxes socials.

Segons Bru Rovira (premi Ortega i Gasset de Periodisme) “el repte en la era digital es conjugar rapidesa amb profunditat”. Amb aquest plantejament l’autor fa referència directa a la era digital; es a dir, al periodisme digital al nostre cas. Quan parla de trobar un punt intermedi entre la immediatesa de la comunicació i la necessitat de comprovar les fonts (la profunditat) parla de no perdre el contacte amb la noticia. Moltes vegades, el periodisme en la xarxa té aspectes negatius que no comentem per la fascinació que ens produeixen els pros o arguments a favor (però no significa que no es troben pressents).

Per altra banda, un altre aspecte preocupant es la possible homogeneïtzació dels continguts degut a la necessitat de publicar els continguts en el precís moment que es produeixen. Els mitjans digitals es pareixen cada vegada més ja que es dediquen a lluitar els uns amb els altres per tal de captar més finançament publicitari per tal de poder millorar continguts i audiències. Tot es troba a la xarxa i les diferencies entre periòdics digitals son quasi nul·les: únicament es tracta d’imposar un missatge ideològic propi de l’organigrama matriu. En paraules de Bru Rovira: “es va perdent pluralitat i la subjectivitat de la mirada”.


No obstant, no tot es negatiu en el camp del periodisme digital, res mes lluny de la realitat. Açò es el que es tractarà de demostrar al V Congrés de Periodisme en la xarxa a Madrid. Les principals ponències parlaran de temes d’incipient actualitat periodística com el periodisme mòbil, les aplicacions Mashups, les xarxes socials o la pervivència de periodisme de qualitat a la xarxa.

Finalment, quedeu convidats a fer un seguiment del nostre blog ja que tractarem de continuar informats al voltant d’aquest congrés i d’altres que s’anuncien en els pròxims dies.

Per Alejandro Montoya Molina

0 comentarios:

Publicar un comentario