twitter




Steve Jobs ha mort. Premsa, cine, ràdio, Internet...tots els formats comunicatius a la vegada s’han fet eco de la noticia. Que el fundador de la companyia estatunidenca de electrònica ja no es trobe entre nosaltres constitueix una mostra del poder del periodisme digital. Parlar des dels mitjans de comunicació digitals de la pròpia comunicació digital. A pesar de la dubtosa patent del Ipad i de la glorificació portada al extrem d’aquest personatge es indubtable que hui en dia Steve Jobs es sinònim de comunicació.

Des de la maquina d’escriure no s’havia experimentat la mateixa sensació al mon del periodisme que amb l’arribada de les tablets. Si parlem de periodisme digital tenim que fer una referència obligada a aquests dispositius que ja s’han convertit en una ferramenta fonamental en el camp del periodisme i, específicament, en el camp del periodisme digital.

Per una banda tenim la possibilitat de modificar imatges i punxar-les a la web en qüestió de segons. Mitjançant la utilització de determinades aplicacions els periodistes tindran la possibilitat de agilitzar el seu treball. Ja no serà necessari editar imatges a la redacció, podrem editar-les al mateix temps que les hem realitzades. Podrem tomar notes, connectar-nos a les xarxes socials, vore diapositives e inclòs, convertir la nostra tablet en una gravadora digital. Tindre una tablet significa tindre un ordinador en miniatura que permetrà que el periodisme digital siga més actual (si es pot). La companyia Apple anomenaria a açò: ubiqüitat.

Per altra banda no es pot atribuir a una companyia ni a una persona l’èxit del periodisme digital. Una persona no porta a termini una evolució tecnològica com aquesta, més sabent de la seua condició física. Altres companyies com Samsung també han desenvolupat aquesta idea de la tablet i la lluita entre ambdues companyies afavoreix el mercat, i per tant, afavoreix el periodisme digital. Tothom s’esforça per crear un producte més competitiu, més comunicatiu. Si parlem de comunicació no interessa conèixer qui va copiar a qui o qui va ser l’autor de la idea; el més important es LA idea.


En conclusió, aquestos dispositius anomenats tablets en anglès i amb la corresponent traducció com a “tabletes” al nostre idioma han marcat un abans i un desprès en el periodisme digital. No tan sols en el periodisme digital, si no en tots els àmbits de la comunicació digital. Un home com Steve Jobs no pot fer tota la feina que es requereix per a desenvolupar un aparell com aquest. Però, es va encarregar de lluitar per una idea i va ser el pare fundador del que avui es l’empresa electrònica amb major cotització al mon. No sabem si voluntària o involuntàriament, Steve Jobs sempre serà sinònim de comunicació.

Per Alejandro Montoya Molina

0 comentarios:

Publicar un comentario